MareYoga • e-mail • Stille Mare 11, Leiden

Lesvormen

Verschillende lessen bij MareYoga

In het kort

De lessen zijn open voor alle niveaus. De docent zal zo nodig verschillende opties of aanpassingen voor de houdingen geven. Luister altijd naar je eigen lichaam en beoefen yoga zodat het voor jouw lichaam passend is.

Kenmerken van lessen

Heb je belangstelling voor een meer dynamische en actieve les? Kies dan voor een ashtanga  of vinyasa yoga  les. Houd je van langzamere bewegingen en een rustiger les? Dan zijn de hatha, do-in of yin yoga geschikte lessen voor je.

Maar: het is ook leuk om eens iets te proberen wat misschien minder bij je ‘past’ en je te laten verrassen.

Boek hier een les of lees meer over de docenten van MareYoga

Lesvormen op een rijtje

DO IN YOGA
Do In is een zachte yogavorm die is ontstaan in China onder invloed van het taoïsme en de oosterse geneeswijzen. De basis van de les bestaat uit houdingen die ook in andere yogalessen bij MareYoga voorkomen. Deze oefeningen worden afgewisseld en aangevuld met korte gedeeltes zelf-acupressuur en meditatieve momenten of ademhalingsoefeningen.

dinsdag, 19.00 uur

HATHA YOGA/
GENTLE HATHA FLOW
Hatha is de basis van alle fysieke yoga beoefening. Bij MareYoga zijn de hatha lessen over het algemeen zacht en toegankelijk voor iedereen. Er komen zowel staande als zittende en liggende houdingen aan bod.
Een Gentle  hatha flow les is minder statisch dan een hatha les. In rustige bewegingen op je ademritme onderzoek je wat de houdingen voor jou kunnen betekenen. Ook deze les is mild qua intensiteit.

maandag 19.00 uur

dinsdag 9.15 uur en  20.15 uur

woensdag 10.30 uur en 20.15 uur

vrijdag 9.15 uur

zaterdag 11.15 uur

VINYASA YOGA
Vinyasa Yoga is een krachtige en dynamische vorm van yoga waarbij je op het ritme van je ademhaling van houding tot houding beweegt.
De houdingen in een vinyasa les liggen niet vast maar  kunnen per les verschillen (in tegenoverstelling tot de ashtanga yoga, zie beneden). Ook het tempo kan variëren: zo blijf je soms bewust een aantal ademhalingen in een houding om te verdiepen, en beweeg je een andere keer op elke ademhaling naar een nieuwe houding, waardoor je meer in een flow beweegt.
In Vinyasa lessen werk je zowel aan kracht als aan flexibiliteit. De focus op beweging en ademhaling helpt je om je geest te kalmeren.

maandag 20.15 uur

woensdag 9.15 uur en 19.00 uur

zondag 10.00 uur

VINYASA YOGA (ASTHTANGA based)
Ashtanga Yoga is een krachtige en dynamische vorm van yoga. Bedoeld voor een sterk en energiek lichaam en een heldere geest. Deze vorm van yoga bestaat uit een vaststaande reeks houdingen (genoemd de primary series). Bewegingen en ademhaling lopen synchroon.
Ondersteund door de (ujjayi) ademhaling ontstaat er een flow van bewegingen.  Je ademhaling is je meditatie tijdens je yoga practice.
Tijdens de lessen van een uur wordt een verkorte serie beoefend.
Ashtanga Vinyasa Yoga heeft o.a. een gunstig effect op de conditie,het sterker worden van het lichaam en flexibiliteit, ademhaling, concentratie en balans.

zaterdag 10 uur

YIN YOGA
Yin Yoga bestaat voornamelijk uit zittende of liggende houdingen. De houdingen zijn variaties op klassieke hatha houdingen, maar worden langer (meestal 3-5 minuten, soms langer) aangehouden. Op fysiek niveau richt yin yoga zich meer op het bindweefsel dan op spieren. Daarnaast heb je in Yin veel tijd om ook je mentale processen te onderzoeken. De uitdaging zit hier vaak in de eenvoud. Over het algemeen worden Yin lessen als heel ontspannen ervaren.

donderdag, 19.00 uur

YIN YANG YOGA
Yin Yang Yoga  combineert zonnegroeten en staande houdingen met zachte Yin oefeningen.
Deze les wordt over het algemeen wat steviger ervaren dan een ‘gewone’ Hatha les of Gentle Flow

vrijdag, 10.30 uur

Boek hier een les of lees meer over de docenten van MareYoga

2 Proeflessen voor €12,50?

Ja graag!

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!